Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 04/21/2018 in all areas

  1. 2 likes

    Version

    2 downloads

    Shrila Vinod Bihari das babaji - Bhajans. Format: MP3. Content: Шрила Винод Бихари Дас бабаджи - бхаджаны. Формат: MP3. Содержание:

    Free

  2. 1 like
    Пирог с яблоками Выпечка с яблоками…. что может быть проще, вкуснее и домашнее? А если ещё вам попались правильные яблоки: красивые, выращенные в своём саду, с нужной кислинкой, то тут точно никто не устоит! Поэтому отправимся на кухню, готовить пирог. Ингредиенты: Мука - 300 г. Кефир – 250 мл. Масло кукурузное – 75 мл. Сахар – 0,5 ст. Сода – 0,5 ч.л. Соль – щепотка. Яблоки – 4-5 шт. Корица молотая. Приготовление: Яблоки помыть, порезать на четвертинки, освободить от середины и порезать на плоские кусочки. Если вы не уверены в качестве яблок, то очистите их от кожуры, так вы избавитесь от лишних нитратов. Если яблоки очень кислые или вы любите слаще, то на дно смазанной маслом формы положите ещё масло грамм 20 и посыпьте 30 грамм сахара. А сверху уложите яблоки, припудрите корицей. В глубокой миске смешайте кефир, соду, сахар и соль. Когда сахар растворится влейте масло, взбейте, чтоб масло смешалось с кефиром и введите муку. Муку добавляйте на глаз, так как густота кефира разная, может потребоваться чуть меньше или больше муки. Наша задача, чтоб консистенция у теста была как у густой сметаны из магазина. Переложите тесто на яблоки. Разровняйте поверхность и поставьте выпекать при 200 гр. минут 40-50. Готовому пирогу даём отдохнуть минут 5 и переворачиваем на блюдо, лучше конечно на решётку, чтоб не отсырело дно.
  3. 1 like
  4. 1 like

    Version

    2 downloads

    Shrila Lokanatha Goswami - Bhajans, Kirtans. Format: MP3. Content: Шрила Локанатха Госвами - бхаджаны, киртаны. Формат: MP3. Содержание:

    Free

  5. 1 like
  6. 1 like
    Shri Gopeshvar Mahadev Mandir is among the oldest temples of Vrindavan and is dedicated to Lord Shiva, who came to Vrindavan just to become a gopi of Krishna. This sacred temple is situated near Vanshivat in Vrindavan. The great grandson of Krishna is Vajranabha, established the Shiva-linga in this temple. Every morning from 4 am to noon, thousands of devotees pour the water of Yamuna over the linga. There is also a big peepal tree named Kalpvriksha. It is believed that this tree fulfill all the wishes of devotees who visit there. Шри Гопешвар Махадев Мандир - это один из старейших храмов Вриндавана. Он посвящён Господу Шиве, который пришёл во Вриндаван, чтобы стать гопи Кришны. Этот священный храм расположен около Ваншивата во Вриндаване. Великий внук Кришны Ваджранабха установил в нём поклонение Шива-лингаму. Каждое устро с 4 часов и до обеда тысячи преданных омывают лингам водой из Ямуны. Тут же расположено и большое дерево Фикуса священного, называемого Калпаврикшей. Есть поверье, что это дерево исполняет все желания преданных, приходящих к нему.
  7. 1 like
    Because of having worshiped the beautiful lotus feet of Sri Gāndharvā and Acyuta with the ever fresh sweetness of ecstatic spiritual love in their previous lives, some great souls are able to live on the bank of my Swamini’s dearmost lake, Sri Radha Kund. These great devotees are my life and soul! purā premodrekaiḥ pratipada-navānanda-madhuraiḥ kṛta-śrī-gāndharvācyuta-caraṇa-varyārcana-balāt nikāmaṁ svāminyāḥ priyatara saras-tīra-bhuvane vasanti sphītā ye te iha mama jīvātava ime Stavāmṛta Kaṇā Vyākhyā : In this verse Raghunath Das Goswami praises the great souls who live around Sri Radha Kund. Sri Radha Kund is the crown jewel of Vraja and the exclusive abode of Sri Sri Radha Madhava’s confidential noontime dalliances. There is no place more dear to the Divine Pair than this one. Sri Radha Kund is as dear to Sri Krishna as Sri Radha is and Sri Shyama Kund is as dear to Sri Radha as Shyamasundar is, because the two kundas are non-different from Sri Sri Radha Madhava. These two water bodies are especially assisting the separated Couple when they want to meet each other, or to soothe the blazing fire of separation they feel when they are unable to. The Mahājanas sing: śrī kṛṣṇa jokhon rādhā daraśana lāgi utkaṇṭhita hoy; sakala upāya biphala hoiyā rādhā kuṇḍāśraya loy tat kāle rādhāra pāya daraśana emati kund prabhāva; rādhāra-o temati śyāma kuṇḍāśraye kṛṣṇa saṅga hoy lābha “When Krishna becomes eager to see Radha, and all his endeavors fail, he takes shelter of Radha Kund. At that moment he gets the audience of Radha on the strength of the kund. In the same way Radha also takes shelter of Shyama Kund and thus attains the company of Sri Krishna.” Therefore the most fortunate (sukṛti-śāli) people reside around Sri Radha Kund, the crown jewel of Vraja Mandal. The sukṛti mentioned here does not refer to ordinary pious merit, but the great merit accrued from worshipping the lotus feet of Sri Sri Radha Govinda, which is attained by the grace of the great devotees. Hence Raghunath Das Goswami has written in this verse: purā premodrekaiḥ pratipada-navānanda-madhuraiḥ kṛta-śrī-gāndharvācyuta caraṇa-varyārcana-balāt: “Because of having worshiped the beautiful lotus feet of Sri Gāndharvā and Acyuta with the ever-fresh sweetness of ecstatic spiritual love in their previous lives…” When this great abundance of sweet love appears in the heart of the sādhaka, he will become able to relish the ever-fresh transcendental bliss of bhajan. Sri Radharani mercifully bestows on those who have previously worshiped Sri Sri Radha Madhava’s lotus feet with such love a place to stay at Sri Radha Kund. The attraction to reside around Sri Radha Kund awakens within the heart of a person who is totally fixed on Sri Radha’s lotus feet. Their knowledge and meditations are all aimed at Swamini Sri Radha, for whom she is everything and to whom she is dearer than millions of life airs, and they don’t know anything but her lotus feet, in life or in death. Those who are fixed in her worship develop the desire to love Sri Krishna’s lotus feet. For example, Śrīla Prabodhānanda Sarasvatī has written: rādhā-nāma-sudhā-rasaṁ rasayituṁ jihvāstu me vihvalā pādau tat-pada-kāṅkitāsu caratāṁ vṛndāṭavī-vīthiṣu tat-karmaiva karaḥ karotu hṛdayaṁ tasyāḥ padaṁ dhyāyatāt tad-bhāvotsavataḥ paraṁ bhavatu me tat-prāṇa-nāthe ratiḥ “May my tongue become overwhelmed by relishing the nectarean flavour of Radha’s holy name, may my feet walk over the Vrindavan pathways that are marked with her footprints, may my hands be engaged only in her menial service, may my heart meditate on her lotus feet, and may I develop love for the Lord of her life (Krishna) through her festival of emotions.” (Rādhā-rasa-sudhā-nidhi 142) It is such sādhakas, who are so fixed in Radha that Swamini mercifully allows to live on the bank of her kund, which is nondifferent from her, and such fortunate sādhakas are thus living on the bank of the kund, nourished by drinking the nectar of prema. In other words, the greatly intelligent souls who exchange hearing, chanting and remembering topics about Sri Radha’s names, forms, qualities and pastimes with each other reside on the bank of Swamini’s kund. Raghunath Das Goswami never left the bank of the kund to go anywhere else. His firm determination was to stay on the bank of the kund, spend his time eating fruits, roots and buttermilk from Vraja and ultimately to leave his body there. atraiva mama saṁvāsa ihaiva mama saṁsthitiḥ — “Here alone will I reside; this alone is my permanent abode!” (Vilāpa-kusumāñjali 97) With the same determination he prays, “May the great souls who live around Sri Radha Kund be my means of survival.” pratipade navānanda, sumadhura sevānanda, yugalera arcana prabhāve. purākāle santa gaṇe, kṛṣṇa premāmṛta pāne, vāsa kore rādhākuṇḍa-tīre. se sab mahānta gaṇa, nāma dhare mahājana, sabe mora jīvana upāya. brahmāṇḍa tārite pāre, jane jane śakti dhare, koto dine luṭāibo pāya? “All the great souls who live on the bank of Radha Kund on the strength of their sweet and constantly blissful worship of the Divine Pair in previous lives, in which they drank the nectar of love for Krishna, are my very life. each one of these great souls, that are named mahājanas, is able to save the whole world; how many more days before I can roll at their feet?” Commentary of Sri Radha Kund Mahant, Pandit Sri Ananta Das Babaji Maharaj is named Stavāmṛta Kaṇā Vyākhyā (a drop of the nectar of Stavāvalī), and was published in Gaurābda 503 (1989 A.D.) from Sri Krishna Chaitanya Shastra Mandir, Vrajananda Ghera, PO Radhakunda (district Mathura), U.P., India. Devotional songs in Bengali that follow each commentary were composed by Dr. Haripada Sheel.
  8. 1 like
    In the spiritual moonlight ocean of perfect love and bliss is an island of wondrous form. Upon that island appears this wondrous wood, Vrindavan, where are manifest a wondrous duo, in the spring of youth, one fair and dark. pūrṇa-premānanda-cic-candrikābdher madhye dvīpaṁ kiñcid āścarya-rūpam| tatrāścaryābhāti vṛndāṭavīyaṁ tatrāścaryau gaura-nīla-kiśorau || Here again the dual nature of the Divine Couple, opposites not only of male and femaleness, but in color of darkness and fairness, stressing that here exists the union of opposites. Where? In the midst of an island in the middle of an ocean that itself is formed of complete spiritual ecstatic love, a cooling ocean of moonlight. This image of an island is universal symbol that recurs throughout mythology, and stands for the primordial spiritual center, a supreme sanctuary beyond the world of experience. It appears in India, for instance, in the following famous verse from Saundarya-laharī, attributed to Bhagavatpada Shankaracharya, which has some similarity to this one by Prabodhananda. sudhā-sindhor madhye sura-viṭapi-vāṭī-parivṛte maṇi-dvīpe nīpopavanavati cintāmaṇi-gṛhe | śivākāre mañce parama-śiva-paryaṅka-nilayāṁ bhajanti tvāṁ dhanyāḥ katicana cid-ānanda-laharīm || Fortunate indeed are the few who worship you, the wave of consciousness and bliss, whose abode is the couch that is Parama-Śiva, the support whereof is Śiva, in the mansion of wish-fulfilling jewels, within a garden of kadamba trees, on an isle of gems, surrounded by groves of celestial trees in the midst of the ocean of nectar. (Saundarya-laharī 8) Similarly, the Vaishnava scriptures use the imagery of the “white island” or Śvetadvīpa, the earliest descriptions of which are found in the Nārāyaṇīya portion of the Mahābhārata, i.e. Śānti-parva(Chapters 336 and 344). It is also specifically mentioned in the Bhāgavatam as the abode of Viṣṇu Nārāyaṇa, (8.4.17-18) where it is also described as a paradisiacal island of great natural beauty. In the Brahma-saṁhitā Śvetadvīpa is specifically the abode of Krishna: śriyaḥ kāntāḥ kāntaḥ parama puruṣaḥ kalpa taravo drumā bhūmiś cintāmaṇi gaṇa mayī toyam amṛtam | kathā gānaṁ nāṭyaṁ gamanam api vaṁśī priya sakhī cid ānandaṁ jyotiḥ param api tad āsvādyam api ca || sa yatra kṣīrābdhiḥ sravati surabhībhyaś ca sumahān nimeṣārdhākhyo vā vrajati na hi yatrāpi samayaḥ | bhaje śvetadvīpaṁ tam aham iha golokam iti yaṁ vidantas te santaḥ kṣiti virala cārāḥ katipaye || I venerate the white island [Śvetadvīpa] which is also known to only a few rare holy persons in this world as Goloka. There, the beloved girls are all goddesses of fortune, and their lover is the supreme male; the trees are wish-fulfilling trees, the earth is filled with the philosopher’s stone, and the water is ambrosia. All spoken words are songs, all movement is dancing, and the flute is the dear girlfriend. It is the light of spiritual ecstasy, which though beyond [mundane sensual perception] is also relishable. There, a great ocean of milk pours forth from the cows, and furthermore, not even half the blink of an eye is ever lost in that place.[BrS 5.67-8] The Brahma-saṁhitā states that Gokula, the highest region of the kingdom of God, resembles a lotus flower with thousands of petals. The outer portion of that lotus-like planet is a quadrangle known as Śvetadvīpa. In other words, the abode known as Vrindavan or Gokula is also known as Goloka. These verses and others from the Brahma-saṁhitā are explained in some detail in the first chapter of the Gopāla-campū, in which Jiva Goswami differentiates the various terms used to name Krishna’s abode, coming to the following conclusion: Prabodhananda’s concept is a little more simplified as he does not seem to care so much for synthesizing the various conflicting statements of the scripture. For him, the play-forest abode, where Krishna enjoys with Radha, is the innermost zone of the divine abode where one finds the Yoga-pitha, where Radha and Krishna are joined in eternal union. This is the ultimate inner sanctum of the soul, the thousand-petalled lotus It is our intention to publish in serial form Sri Jiva Goswami’s Gopāla-campū and excerpts from Kṛṣṇa-sandarbha (106) in Vrindavan Today where these matters will be further elucidated.
  9. 1 like
  10. 1 like
  11. 1 like
  12. 1 like
  13. 1 like
  14. 1 like
  15. 1 like

    Version

    2 downloads

    Shrila Vinod Bihari das babaji - Bhajans. Format: MP4. Content: Шрила Винод Бихари Дас бабаджи - бхаджаны. Формат: MP4. Содержание:

    Free

  16. 1 like

    Version

    31 downloads

    Texts by Vedanta Desika: books. Language: Sanskrit, English, Kannada, Malayalam, Tamil, Telugu, Bengali. Format: pdf. Content: Тексты Веданта Десики: книги. Язык: санскрит, английский, каннада, малаялам, тамильский, телугу, бенгали. Формат: pdf. Содержание:

    Free

  17. 1 like

    Version

    888 downloads

    "Shrimad Bhagavatam" ("Bhagavata Purana"), 1-12 cantos. Author: Shrila Vyasadeva, comments of different acharyas. Language: Russian (cantos 1-12), English (cantos 1-12), Italian (cantos 1-10.13.64), Spanish (cantos 1-10.13.64), German (cantos 1-10.13.64), Gujarati (cantos 1-12), Sanskrit-Hindi (cantos 1-12 with commentaries of 26 Vaishnava Acharyas), Dutch (cantos 1-12, summary). Format: pdf. Content: "Шримад Бхагаватам" ("Бхагавата Пурана"), 1-12 песни. Автор: Шрила Вьясадева, комментарии различных ачарьев. Язык: русский (песни 1-12), английский (песни 1-12), итальянский (песни 1-10.13.64), немецкий (песни 1-10.13.64), испанский (песни 1-10.13.64), гуджарати (песни 1-12), санскрит-хинди (песни 1-12 с комментариями 26 Вайшнавских Ачарьев), голландский (песни 1-12, краткое изложение). Формат: pdf. Содержание:

    Free

  18. 1 like

    Version

    36 downloads

    Shrila Bhaktipragyana Keshava Goswami - kirtans. Format: MP3. Content: Шрила Бхакти Прагьяна Кешава Госвами - киртаны. Формат: MP3. Содержание:

    Free

  19. 1 like

    Version

    73 downloads

    Shrila Bhakti Vedanta Narayana Goswami - lectures, Kartik, 2003. Language: English with the Russian translation. Format: MP3. Content: Шрила Бхакти Веданта Нараяна Госвами - лекции, картика, 2003. Язык: Лекции на английском с переводом на русский язык. Формат: MP3. Содержание:

    Free

  20. 1 like
    Самый первый - встретить истинного гуру и принять его покровительство. Гуру, садху - могут за одну лава-матру (долю секунды) изменить ваше сознание полностью, сделать вас совершенным преданным, сиддхой. В чём совершенство преданности? В чистоте вашей любви к Кришне и силе вашего желания служить Кришне. Как? Зная, что ему больше всего нужно. Что же ему нужно больше всего? .... Ему нужна Радха. Подарите ему общение с Радхикой! В этом высшее совершенство преданного служения Кришне.
  21. 1 like
    Свасти-Вачанам Молитвы на санскрите, которые часто повторял святой Вайшнав Шрила Бхакти Промод Пури Госвами Махарадж (1898-1999), чтобы призвать благоприятствование или благословить учеников. ом вишнух, ом вишнух, ом вишнух ом тад вишнох парамам падам сада пашьянти сурайо дивива чакшур ататам тад випрасо випаньяво джагривамсах самидхате вишнор йат парамам падам "Ом. Подобно тому, как солнечные лучи в небе доступны для человеческого зрения, мудрые и образованные вайшнавы всегда созерцают высшую обитель Господа Вишну. Благодаря способности видеть духовный мир, эти достойные похвалы и духовно реализованные Брамины могут явить обитель Господа Вишну." (Риг Веда 1.22.20-21) ом апавитрах павитро ва сарвавастхам гато'пи ва йах смарет пундарикакшам са бахьяантара-шучих "Ом. Чистым или нечистым, - в каком бы состоянии человек не обнаруживал себя, если он помятует о лотосооком Господе Кришне, он очищается от греха как снаружи, так и внутри." (Гаруда Пурана)
  22. 1 like
    На эту тему вспоминается одна лекция Атма-Таттвы Прабху, одного из очень популярных в прошлом проповедников ИСККОН. Он сказал: "Рано утром преданные собираются на мангала-арати, поют киртан, будят Божества... и вот наступает момент, когда пуджари раскрывает шторы алтаря. Все преданные падают на пол. Радха и Кришна с алтаря смотрят в недоумении: "А где все наши преданные? Ведь только что кто-то пел, играл на мриданге и караталах?" Пуджари закрыл шторки, преданные поднялись .. и продолжили киртан." Это как раз описание того, как ведут себя ваидхи-преданные. Рагануга-бхакты, конечно, тоже кланяются Божествам, предлагая им дандаваты и поклоны, но после этого они стремятся подойти к Божествам поближе, встретиться с Божеством взглядами... На мангала-арати рагануга-бхакты своим сознанием чаще всего находятся в нишанта-лиле и видят, как Вринда посылает птиц и животных, чтобы разбудить Радху и Кришну, как обезьяна Какхатти своим криком "Джатила идёт!" наводит на всех ужас, как Радха и Кришна выбегают из кунджи, одеваясь на ходу... Видя это, преданные вновь и вновь испытывают очарование Враджа-лил. Иногда к ним приходит спхурти, мимолетное видение, этих игр во Врадже. И тогда преданный может увидеть сцены из лил, и звуки голосов, даже запахи того места, где происходит лила.
  23. 1 like
×